majaerikssson

Alla inlägg under juni 2014

Av maja eriksson - 30 juni 2014 21:04

Pekka ska snart på prov och de kommer ju visa att han är helt ren. Men frågan är om mamma och pappa litar på oss nog för att låta oss vara med varandra, hade blivit så jävla glad om jag fick vara med honom. Hade sprungit till Arjeplog!!! Och han hade nog med glädje mött mig halv vägs. Seriöst hade gråtit av glädje, kanske inte just då men när jag får träffa honom. Hade gjort allt för att få träffa honom, hade lätt kunna byta ut honom mot vad som helst av de jag äger. Jag är en 14 årig tjej som i vanliga fall hade typ njutit av singellivet och även honom men nej, vi vill vara med varandra mer än något annat. Vi kommer få bevis på att han är drogfri på torsdag (kanske fredag) och mer än så kan vi ju inte göra, det kommer stå svart på vitt att han är fri från det och egentligen tycker jag att det borde räcka för att jag ska få vara med killen jag älskar.

Av maja eriksson - 30 juni 2014 01:06

Att vara sig själv är svårt när en halva är borta. Att vara som jag var innan jag fick självförtroende vill jag inte, det var aldrig riktigt jag och det var den personen som jag litade på minst och som alltid svek mig. Men det hände en grej, en kväll när jag låg i en mycket bekväm säng faktiskt! Jo jag fick höra dom orden, de meningar och budskap som jag har väntat på hela mitt liv. Efter det har varken smink, kläder, rykten, media eller något sånt spelat nån roll alls. Nu när jag hellre bara lägger mig ner i sängen och lixom räcker fingret åt media på morgonen när jag vaknar utan allt de som skulle likna självförtroende utsmetat i ansiktet. Jag är en envis, lite bossig ibland, ganska random, allmänt trevlig, tankspridd och positiv tjej. Jag har mina udda sidor typ som att jag hellre spenderar en helg på en bilklubb än på en typ manikyr salong, att jag ser hellre en skräckfilm med mycket blod än en drama, att jag gillar när det är mörkt och ibland att vara ensam, att jag kanske ibland gillar att vara brutalt ärlig än att vara snäll men lögnare. Jag gillar inte att bli gämförd med medias tjejer, typ som när nån säger att jag kastar som en tjej. Betyder det då att jag är dålig på att kasta? Betyder det att tjejer är dåliga? Betyder det då att tjejer bara kan göra vissa saker bra? Betyder det då att alla som föds som tjej är bara allmänt ner klassade och får inte göra fel en gång utan att vara en "typisk tjej" ? Jag gillar bilar, choklad, djur, pekka, mina vänner och respekt. Det är den jag är. Det är den jag alltid har varit men inte hittat förrän för ett tag sedan. Tänker aldrig ändra på mig. Inte får någon eller något. Gillar inte någon mig eller mima åsikter eller hur jag ser ut så varsågod att hata mig om du är så omogen! Du tänker och spenderar precis lika mycket tid på mig som om du skulle älska mig bara så du vet. Och till dom som hellre låtsas som att jag inte finns och bara går förbi så visst, jag vill inte stoppa dig för det skulle bara bli jobbigt att försöka nå dina krav. Hellre tar jag också ett slag i ansiktet av min värsta fiende än en kyss av dom/den. Så är det väll för alla.

Av maja eriksson - 28 juni 2014 22:18

Mitt i allt så börjar mitt huvud snurra igen. Jag kan inte få den att sluta vars jag än reser, hur än mycket lyx jag får, kommer ändå alltid känna smärtan inuti. Saknar honom så mycket. Snart gråter jag. Vill må bra och kunna njuta av livet under tiden vi är ifrån varandra och jag försöker faktiskt men det går inte. Jag försöker om och om igen men varje gång de roliga slutar så vill jag gråta floder. Kommer klara det men frågan är bara när jag får tillbaka honom och hur dåligt jag måste må tills dess. Kan lugnt säga att får jag inte tillbaka honom innan skolans början så kommer jag ge mamma och pappa ett val. Antingen så godkänner dom att jag får vara med honom och dom kan ringa och fråga vars vi är och vad vi gör när som helst ELLER så får jag väll smita iväg till honom för nog fan kan jag göra det, han är ju killen jag älskar och skulle göra vad som helst för att få tillbaka honom. Säger dom då att vi inte har nog med bevis att han är drogfri så är det ju inte vårat fel. Då är det ju sos som inte tar tag i problemet och gör nog mycket för oss. Dom sa att dom skulle ringa iveckan och att dom skulle få komma å prata mm men nej inte fan har dom gjort det. Blir så jävla arg. Fattar dom inte hur jävla allvarligt det är för oss!? Varför kan han inte bara få fara dit och prata och ta tester? Måste det ta 4 veckor!? Är så less på dom som ska tydligen hjälpa en men istället gör så att man mår sämre. Det har hänt tidigare och det kommer inte direkt som en chock att ingen försöker få allt gjort så snabbt som möjligt. Men snälla nån!? Bara för hans skull eller min skull eller nån av våra familjer.. snälla.

Av maja eriksson - 27 juni 2014 21:48

Vill ha 1000 sidovisningar.. har 900... hatar ojämna tal..-.- haha men ska ut å äta glass nu så puss å hej!

?

Av maja eriksson - 27 juni 2014 17:31

Av maja eriksson - 26 juni 2014 11:19

Pekkas föräldrar skiljer sig, säljer hans lägenhet i Arvidsjaur. Tycker det är bra att han ska få bo med sina föräldrar ett tag, iallafall medans vi försöker få vara tillsammans igen. Sen till vintern vill jag gärna att han ska ha en lägenhet så jag kan se honom varje dag. Han får väll börja sova hos oss om han inte har en lägenhet för aldrig i livet att jag är utan honom när jag får tillbaka han. Han får sova hos oss på skoldagarna och då sover jag hos han på helgerna. Så måste det bli. Saknar honom så mycket..

Av maja eriksson - 25 juni 2014 23:43

Ligger i min säng och målar tånaglarna! Har varit en väldigt rolig dag idag! Köpte nya skor nu ikväll:) är nöjd för dom passar mig verkligen och jag behövde nya... :S sen så har jag hittat en klänning som jag skulle vilja köpa, en "jumpsout" (stavning på de?) Och ett linne! Skulle verkligen vilja köpa dom och vi får ju se om vi har tid så shoppar vi:) är dock solbränd som fan.. inte kul alls...

:D

Av maja eriksson - 25 juni 2014 17:33

^^

[Bild]

Presentation


choklad älskande tjej på 13 bast som gillar att ha kul ;P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards