majaerikssson

Alla inlägg under januari 2014

Av maja eriksson - 29 januari 2014 20:49

Haha asså, att jag skulle gå å bli så här jävla kär trodde jag inte, menar det på ett väldigt positivt sätt. Att vara kär är nog det bästa som finns, iaf om den personen du älskar, älskar dig tillbaka. Vilket jag verkligen tror han gör. Men att älska någon kan samtidigt vara svårt. Jag är verkligen dålig på att visa det... även om jag verkligen försöker, det beror på att jag själv har blivit sårad och eftersom jag verkligen gav allt jag kunde till den killen men fick inget tillbaka så är jag nu lite "ärrad" eller lixom, Jag har svårt att öppna mig, släppa in nån eller visa hur mycket jag gillar den för att jag är väll rädd att allt ska hända igen. Även fast jag inte tror det så är det nått som jag har svårt att tro och även om jag försöker berätta allt och hur jag känner så tar det som stopp tillslut. Jag kanske är ganska så ung för att ha varit med om detta eller vad vet jag om just det men ändå. Varje gång jag har berättat mina svagheter eller jobbiga saker som jag har varit med om så är jag rädd för att dom ska antingen bara tycka synd om mig, bli sur på något sätt eller inte bry sig alls. Kanske är fånigt men detta har hänt flera gånger och varje gång jag berättar mer så känns det bara värre. Jag kan berätta det för dom som jag vet stannar oavsett vad. Men den här gången ska jag göra det annorlunda, jag ska våga öppna mig, visa känslor och hur mycket jag bryr mig oavsett om jag int får nått tillbaks eller om jag bara är rädd för att int få de. Jag ska inte tveka alls om att berätta nått om min bakgrund eller känslor. Hellre satsar jag på det bästa å kanske missar än att inte försöka alls. Är så sjukt trött att jag tror jag dör snart. Men ändå så ska jag göra lite innan jag får sova-.-

Av maja eriksson - 27 januari 2014 21:40

Ikväll har jag äntligen målat min dörr!!! Asså de låter lite cp att bara säga helt randomt att jag bara målade min dörr men färgen jag målade med är inte direkt vanlig färg, när den har torkat han man måla med pennor på osvosv. Eftersom jag gillar att klottra så kan jag måla fritt över hela min dörr:P känns ganska najs att ha gjort det, tog dock längre tid att öppna burken än att måla...-.- jag längtar tills imorgon för en enda sak å det är för att träffa en person^^ hihi men nu ska jag nog äta eller nå och sen försöka sova, igår blev det inte så mycket till att sova som jag hade planerat men inatt ska jag då få sova! Jag vet att det blev ganska många stavfel i förra inlägget men jag skrev den via mobil å då märker jag inte om jag skriver fel. bye

Av maja eriksson - 24 januari 2014 17:51

Folk verkar ha svårt att förstå mig. Att jag beter mig just som jag gör är för att jag är så och det är vad som får mig mest glad.Jag bryr mig inte så speciellt mycket om någon kallar mig fjortis eller så. Men bara för det så betyder det inte att jag tänker tåla när nån ber mig att gå och ta livet av mig, kallar mig hora osvosv. Jag kan tåla de mesta men det finns saker som dom flesta inte vet av ens. Inte ens dom som står mig närmast vet allt om mig. Jag har upplevt mycket, varit nere och olycklig och när jag väll fått upp hoppet igen har det alltid varit någon som tryckt ner mig. Saken är den att även om jag kanske inte visar det så kan jag vara deppig. Att le är ett sätt att få folk att sluta fråga. Jag blir lätt uttråkad och vill göra nått för att inte stanna upp och tänka för mycket. Roligare att bara skratta och försöka vara glad. Jag skrev en gång så här till en vänn för att trösta, "Men ge dig, du börjar ju bara tro på det själv. Ja kände samma sak förr när jag å en kille gjorde slut, då bråkade jag me några också de är bara att bevisa att du inte är slampa eller player. Visa alla vem du egentligen är. Asså. Va än folk säger att du är, hur du ser ut eller beter dig. Så ska du inte lyssna.jag hade ingen aning om hur svårt livet kan va. Men sen kom ja fram till en sak. Att jag verkligen inte bryr mig knappt om va folk säger om mig längre. Jag hade (min pojkvän då), du och frida. De va alla jag behövde. Ibland säger man att man inte bryr sig om va folk säger men då har man inte varit med om nått och vet inte hur de är att några som stod dig nära vekligen inte ens vill se en.jag har försvarat killar som har dumpat mig. Skyllt på mig själv men jag fick INGET tillbaka. Men ändå gör jag det . Varför? Jo för att jag vet att alla har brister, bara för att han gjorde slut så ska inte andra sitta å snacka bakom hans rygg och så antar jag att jag själv gillade den killen när dom pratade strunt om honom och tålde bara inte att höra det. Dom snackade skit om mig men om det gör dom glada så visst. De jag menar med allt är att du ska inte bry dig om någon tycker du är slampa osv dom känner inte dig som jag gör och du ska kämpa för den du är.Inte ens tänka på va andra tycker. Bara sikta fram å inte bry sig. Ta vara på dina vänner. Killar kommer och går men riktiga vänner stannar alltid. Bry dig inte om vad andra säger att du är eller sånt. Det är bara du som vet de. Och bara dom som är dig värd kan ens se det. Jag är ingen höjdare på att trösta men jag försöker. Du ska inte låta folk se ner på dig. Du klarar dig fint utan dom som snackar skit om dig. Du mår bara bättre av att låsas som om dom inte finns. Livet är svårt. De äre. VERKLIGEN. Vi alla förändras men vi som går igenom dåliga saker kommer bara bli bättre å bättre medans dom som inte ens vet va smärta är kommer stå å drömma om att ha fått leva livet. Lev medans du är ung och glöm dåligt. Dom som är elaka kommer bara att stå å dömma alla medans alla andra förändras, lever livet och lär sig att lära sig av sina misstag och att ist för att inte falla alls å bara spela stark så faller vi hårt, vi gråter oss till sömns och vi får plågas MEN sen efter det da. Jo vi reser oss igen. Visar att vi är starkare än nånsin och att den här gången kommer det va svårare att få ner oss. Bara DU vet vem du är. Det är ALLT som betyder nått. Ge fan i va andra säger. Dom som aldrig får leva livet fullt ut när dom är unga. Va ska dom bli när dom blir stor da. Jo dom blir gammla. Gammla å trötta. De blir vi alla egentligen men enda skillnaden är att dom blir gammla utan att veta va LEVA är och trötta för att dom klagar på andra och slösar tid på att vara "perfekta". VI blir gammla och trötta för vi har levt livet. För vi vet va leva är och kan sedan berätta det för våra barn å barnbarn. Vi som faller hårdast också lättast. Med andra ord så vi som får gå igenom det mesta skiten kommer också få de bättre än nån annan i slutet. Kanske inte mest pengar. Men vi kommer vara nöjdast med allt vi har. Nöjd över alla vi har kvar trotts allt vi har gått igenom. NÖJD och STOLTA över att vi tog oss igenom allt de dära som inte kommer spela nån roll alls senare i livet" ungefär så, jag är ung, har inte levt halva livet eller ens nära det, inte upplevt hälften av alla misstag jag kommer göra, inte lärt mig vad som är helt rätt och fel men med tiden så kommer jag fatta. Jag dömmer verkligen inte folk i förväg. Stör mig så sjukt mycket på folk som gör det, speciellt vuxna! Har varit med om vuxna som står å snackar skit om mig bara typ 1 m ifrån mig för att jag ska höra dom och typ"fförändras". Iaf göra dom nöjda eller nått. Ta bort det som stör dom vuxna... en sak är säkert och det är att hur än jävla länge du har levt så betyder det inte att du har rätten att bete dig hur du vill, säga vad du vill eller göra. Jag visade dom dära respekt men efter ett tag så höll jag på att explodera. Dom ska kalla sig vuxna men är mer omogen än en 11 åring. Ojoj asså vad äre för fel på vissa. Det finns vuxna som trycker ner dig, barn, tjocka, smala osvosv hur som helst så spelar det ingen roll hur du ser ut, vad du gör eller så, du kommer alltid möta nån som inte gillar dig och försöker ändra på dig. Huvudsaken är att du inte förändrar på dig ett skit för nån annan, det är dom som ska få acceptera vem du är och om dom inte gör det så fine, deras förlust. Alla som får dig att må dåligt vet inte själva hur det känns. Man hör misstag och lär sig sedan, behöver inte nån annan bry sig om och det är 100% mänskligt.

Av maja eriksson - 22 januari 2014 19:25

Hinner typ inte ens andas längre, det är en massa saker jag ska hinna göra. iveckan tror jag att de är 3 prov som jag ska ha gjort och en massa läxor & saker som jag inte ha gjort än. ska måla lite i mitt rum + lite saker på vanligt papper, lovat 2 st att va me dom i helgen och vet int om jag måste till stugan eller inte. iaf så har jag planerat klart (typ, får ta de lite som de kommer också) de jag ska göra nästa lov, har äntligen beställt kläderna jag ville ha och de är då bra^^ jag har lite mer att göra så det kommer va en ganska så jobbig vecka. Torsdag imorgon! bara tanken på att de snart är fredag gör mig nästan tårögd    jag kanske kommer börja göra lite mera seriösa/intressanta inlägg senare när allt har lugnat sig å så.

Av maja eriksson - 21 januari 2014 23:46

Snart har halva veckan gått! Fifan va najs de skull va med helg. Jag vill bara sova! Men ändå så blir det nog inte att sova så mycket. Jag har varit trött hela dagen idag och bara velat sova, vilket jag också gjorde. Mitt finger har iaf inte gett mig blodförgiftning! Många (inklusive jag) trodde att jag hade fått de p.ga att man kunde se ett rött sträck från fingrets topp till typ handleden och när man har blodförgiftning ser det tydligen nästan ut så. Jag är jätte trött nu så ska äntligen få sova?

Av maja eriksson - 20 januari 2014 15:35

Så jäkla typiskt att de lilla, lilla såret jag hade på fingret ska typ göra hela fingret infekterat.... sitter på sjukan nu och väntar på att nån ska kolla på såret. Hela min sena efter fingret är vit och runt om är det alldeles rött. Kul. Jätte kul. En positiv sak är då att jag slipper sista lektionen. Men tror hellre att jag är social med mina vänner än att sitta här och ruttna med förhoppningar om att det inte är så jävla farligt. Det gör inte lika ont som för en timme sen men det känns fortfarande. Jag har tröttnat på sjukhus så jävla mycket... tror att det snart är min tur så bye bye!

Av maja eriksson - 20 januari 2014 00:16

Åhhhh guuuu, har längtat som satan efter helg och när jag väl fick de så slappa jag bara. I fredags skulle jag egentligen måla mitt rum och en massa annat men.... ja de blev att jag va med min bror och nå mer folk ist. Vi va på bio och robin lekte lite james bond, höhö. Så duktig som han är på att köra vill jag också bli! iaf så när jag väl va hemma så ville nå annat folk att ja skull ut meeeeen jag la mig i soffan och ärligt så ångrar jag det inte, fick lite besök sen som jag iaf tyckte om^^ på lördagen såå sov jag... länge men sen vare att ta en snabb dusch, äta, packa för jag skulle till stugan. Innan vi va klara i arvids så svängde vi förbi en vän en kort stund. Frida följde med och det finns inget bättre än att sitta med frida å chilla en kväll i stugan. Så jäkla skön lördag det var. Robin och Hanna kom dit senare och sov med oss. Jag satt och skrev ett långt jävla brev till kommunen... fick sinne för jag fattar int va dom tänker med... aja idag så har jag int gjort nått speciellt alls. Jag har inte så mycket tid med att blogga men ska bättra mig. Puss å hej, nu ska jag dränka mig i skitargs lugna toner och hoppas på att få sova en liten stund innat. Bye!

Av maja eriksson - 13 januari 2014 00:08

Asså... en sak som jag tycker är konstigt de är hur alla ska ha så jävla höga krav på killar och tjejer. Tjejer säger ofta att dom vill ha killar med håret på ett speciellt sätt och med magrutor som tränar osvosv men samtidigt så kan dom nöja sig med motsatsen till det, jag kan säga att jag gillar när killar har magrutor men lixom ärligt talat, ska de va en man som tar hand om dig eller ska de va en kille som troligen sätter höga krav på dig om hur du ser ut och som typ hellre tittar sig själv i spegeln än att titta på dig. Hellre har jag en kille som har ett hyfsat utseende men samtidigt kan behandla mig bra. Säger inte att varenda kille som ser bra ut och har magrutor å så typ kränker ner en men helt ärligt så skulle nog han ha högre krav än nån annan kille som inte ser lika bra ut. En kille som är van vid att alla tjejer tycker att han är het får ju fler att välja mellan och kan lättare få nån riktigt snygg. Killar säger ofta att tjejen ska ha typ långt hår, smal, kanske träna lite och ha riktigt stora kurvor. Det är då dom blir inteserade men ärligt killar... dom dära tjejerna blir ju inte pinnsmala på 10 sekunder. Dom måste troligen svälta sig eller något sånt. Det finns tjejer som är jätte smala förrän dom äter mycket men tyvärr så äre fler som inte känner sig nöjda med deras utseende och lyssnar då hellre på media säger vad som är snyggt eller inte. Det har gått så långt med allt svält mellan tonårstjejer att de är hemskt, såg en gång en dokumentär om att få storlek 0 och kunna bli modell.... usch. Vissa hamnar ju förfan på sjukhus som liknar mentalsjukhus ist. Där dom blir fast bundna i en säng och tvingas äta. Får dom sitta i ett rum i flera veckor, månader och kanske år för att dom slutade en gång att äta... dom blir helt isolerade för att dom inte ska kunna skada sig själv heller. som tur äre inte så många som går så långt men det finns å de äcklar mig. Det finns sidor för unga tjejer som dom delar information om hur man svälter sig på lättaste sätt och de snabbaste.... så att klaga på en tjejs vikt... det är INTE bra alls. Så ja modeller har nästan ett måste att ha storlek 0 iaf dom som ska ta sig långt och få lixom ut i världen. Visst alla killar kanske inte vill ha en pinnsmal tjej eller ens en så jätte smal tjej men tänk efter om nån hade frågat dig om du ville va tsm/strula med en modell som är snäll osv hade du sagt nej utan att pröva, kan man se revbenen på en tjej så ska du genast börja tänka till lite om t.ex din flickvän har jätte synliga eller nått. Och hellre så kramar jag nån som känns som enriktig kille än bara en smal å spänd sak. Men egentligen så tror jah inte att det är så jätte många som har alla dom dära kraven, bara dom som själv hade kunna bli modell. Tror all svält hos tjejer handlar mest om va dom tror killar vill ha och dom vet att dom snyggaste kanske vill ha dom då. Och så äre ju en massa grupptryck asså börjar en tjej svälta kan hon lätt uppmuntra nån annan tjej att göra det. Vissa tjejer svälter sig inte helt men bara att gå ner 2 kg är för mycket om man skulle se ut som en vanlig tjej och egentligen väga ganska så perfekt för sin ålder. Svält behöver inte synas för att finnas. Och så finns de ju en massa skit bland tjejer som vi kan få för oss att göra ibland t.ex kutta sig eller något sånt. Sjukt onödigt och det vet nog alla om så ingen idé att jag ens skriver något mer om just det. Jag är inte nöjd med mitt utseende, aldrig varit och kommer nog inte vara det på ett tag. Tjejer ser sig ofta i spegeln å när dom väl gör de så söker dom bara saker som ser dåligt ut och som dom kanske kan fixa med smink eller så. Dom tittat sig sällan i spegeln å rör inte nått på sig själv, bara låter det va. Det gör då alltid jag om de så ska va de minsta med håret så ska det ändå va nått som man kan fixa lite. Sen så har ju tjejer smink som dom kan fixa sig med. Bli snygg lätt medans killar inte kan göra så mycket. Alla kanske inte är 100% säkra på sin kropp oavsett om man är kille eller tjej men eftersom jag är tjej så vet jag lite mer om vad tjejer tycker och tänker, dock inte alla men kanske dom flesta å jah hoppas nån tänker likadant. Får en tjej höra att hon är fet eller har för stora ögon kanske en liten näsa eller nått sånt så kan vi nästan göra för mycket bara för att ändra på det. Förut så klädde tjejer av sig för sin man, sen blev det för pengar och nu för likes på typ facebook eller insta eller något liknande. Visst asså skäms man inte över sin kropp och vill visa upp den så no får man göra de men bara man inte gör de för just alla likes eller för att folk ska tycka man är snygg eller så. Jag är väl inte helt missnöjd med min kropp men det finns ändå saker jag vill ändra på. Men som jag ändå inte tänker ändra ett dugg på för jag vet att jag har vissa saker som andra inte har och kanske vill ha. Jag kan se mig själv utan smink och tänka att jag är fin men skulle ändå inte gå ut på samhället så. Jag gillar inte mode, så jätte mycket smink och jätte fixat hår med volym, visst fint på vissa men själv vill jag inte ha det. Jag trivs hellre med nån munkjacka, jeanse, lagomt med smink beroende på vad jah vill eller ska göra och ärligt så gör ja it nå med mitt hår. Kanske för att jag inte orkar eller för att jag inte vill va en barbie som man inte ens kan hitta ett fel på, en sån som ser ut som alla andra tjejer eller låter som nån som ägnar all sin tid på sig själv å spegeln. Jag vill inte heller bli en sån tjej å ska se till så att mina tjejkompisar aldrig börjar svälta sig eller lyssna på andra. Allt är ju löjligt men nästan alla går ju på det. Alla har ett speciellt utseende som dom tycker om eller skulle vilja ha men aja. Att alla killar vill ha en pinnsmal tjej är inte sant, de är bara va vi tjejer tror och va media säger. Om inte killar kan acceptera hur du ser ut så får de vara deras problem för nån gång så kommer nog dom flesta tjejerna iaf lista ut att dom som ställer dom högsta kraven är även dom som är osäkrast på sig själv. Blir ba förbannad av tanken på att alla ska se ut på ett speciellt sätt. Finns dom som säger att dom inte har några krav alls men sen när dom väl får en kille/tjej som kanske int ser så bra ut men är jättesnäll så säger dom ändå nej åt den. Tjejer ha ju nån kärlek till badboys som är så sjukt dumt. Playad är ju it så kul att bli när man väl har hittat den som man älskat mest av allt. Men ändå så blir nästan alla tjejer lurade av en kille nån gång i livet. Isf så ville jag skriva lite om de för att jag tänkte att nån yngre tjej kanske läser de här och tänker om eller nått. Ska försöka va så aktiv på bloggen som möjligt men har mycket att göra nu med skolan å så men ska då försöka iaf :)

Presentation


choklad älskande tjej på 13 bast som gillar att ha kul ;P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards