majaerikssson

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

bara 14 år och har hittat honom

Av maja eriksson - 7 juli 2014 02:57

Vilken vanlig 14 åring hade hellre stannat hemma än att fara ut med sina vänner, se sitt favorit band uppträda och haft kul? Inte ens jag hade valt att stanna hemma! Men eftersom jag inte har något val så är det de jag var tvungen att göra. Jag orkade inte ens ta diskussionen. Kanske kämpade lite för det men.. har märkt en sak och de är att varje sak som jag säger, varje gång jag har en riktig åsikt så spelar det ingen roll. Kanske efter ett tag dom säger nämen nog lyssnade vi! Men varför reagerade ingen positivt på något av de jag sa? De är bara negativt. Och visst nog kan jag bli en tråkig konstlärare som går runt i samma hus och ställe hela sitt liv som mina föräldrar verkar vilja att jag ska bli. Men helt ärligt så.. de jag målar.. beröm kanske är en sak men när någon till och med väljer att dö med ens målning, det är nånting jag skulle kunna göra. Och med det så menar jag tatuerare alltså. Men skulle dock bara vilja vara det på halvtid. Mamma pratade om att jag skulle bli kurator eller något sånt. Kan säga att det låter lockande men frågan är bara om det vore nyttigt för mig. Har helt ärligt ganska mycket tankar och funderingar på vad jag ska göra av mitt liv. Vill inte vara vara hemma och göra något enkelt. Jag vill älska mitt jobb. Jag vill kunna göra något som jag brinner för. Jag vet att de är svårt att hitta dröm yrket men.. alla vet vilken linje dom ska gå, vad dom ska göra och hur, när och vart. Jag hade gärna gjort något inom musiken, det är verkligen något jag brinner för och umgås man med mig bara en dag så är det ett under om jag aldrig sjunger! För nån dag sen lyckades jag hålla mig i 4a timmar utan att sjunga! (Jag sovde men ändå) haha kanske låter dumt men att jag inte sjöng i sömnen var ett mirakel det också. Jag kanske inte är så jätte bra på att sjunga men det är något jag har gjort sen jag var riktigt liten och nånting som alltid har varit min dröm.. bara det att en på miljonen lyckas.. jag är bara 14 och går runt å tänker på de här. Det är den här perioden jag borde va som löjligast med mina kompisar och smyga ut och ha kul hela natten lång. Men sån är inte jag, visst de vore ju kul! Men helt ärligt så de enda jag vill är att gå och lägga mig och vakna med min kille bredvid mig. Behöver inte göra alla dom där sakerna som dom flesta tonåringar är så jäkla nyfikna på. Jag är 14 år. Helt vanlig tjej. Förutom en sak! Att jag inte är vanlig alls. Jag hade kunna varit ute precis nu och raggat runt men jag ligger i min säng, skriver på min blogg som är mer som en dagbok och försöker förklara en sak. Jag är 14 år. Jag är förälskad. Jag älskar att sjunga och måla. Jag vill att alla ska må bra oavsett om jag måste lida för det. Jag gör saker som folk oftast inser ett tag efter att de var helt rätt, tex de med att jag ligger hemma just nu. Det är inte bara för att jag är trött. Det är för att jag aldrig kan släppa tankarna av killen jag älskar och för att jag vet att sköter jag mig så borde jag få träffa honom tidigare. Det betyder inte att jag håller tillbaks min åsikt när det gäller något. Men jag lyder vid order kan jag säga. Även om jag måste lida i tystnad. Brukar tänka ibland varför älskar jag egentligen pekka? Varför gör jag allt detta? Och det kanske låter negativt när jag skriver det men jag skiner alltid upp när jag tänker på det. Det finns inte ord som kan beskriva hur glad jag blir varenda gång jag ser honom le. Jag menar jag måste ha minst 100 bilder på den här killen när han ler, både för att han är det finaste som finns och för att han får mig så glad och varm när han ler. Varje kväll då jag inte kan somna tittar jag igenom mitt album och alltid efter jag har kollat på några videor så sitter jag och flinar som en riktigt tönt för mig själv. Men jag skäms inte över det, oavsett hur fult de måste se ut! Jag blir glad och mår bättre av det. Det är det som är grejen. Jag bryr mig inte om andra tycker jag är töntig eller så. Han får mig att känna mig så speciell och så underbar att jag bryr mig inte längre. Ända sen han kom in till mitt liv har jag vågat vara mig själv. Ha en åsikt och verkligen kämpa för den. Han är min ängel. Jag brukar alltid vara andras kurator och så men för mig så är han min terapi. Han behöver inte göra något speciellt faktiskt. Bara vara där. Får mig avslappnad och helt lugn. Han behandlar mig precis som jag vill bli behandlad. Han tar mig upp till himmelen och tillbaka. Därför är han min ängel. Den jag litar på mest i världen och den jag verkligen, verkligen VERKLIGEN inte klarar mig utan. Han är min nyckel till glädje och lycka. Allt jag vill är att få tillbaka honom. ALLT. Det hade gjort mig till världens lyckligaste tjej. Som 14 åring upplever man riktig kärlek för första gången (oftast antar jag) men jag har redan haft mim första. Och jag och pekkas förhållande får mig att förstå varför det aldrig funkade med någon annan. Meningen med de här är att jag vill få fram att jag kanske är 14 och beter mig inte som alla andra i min ålder och det är för att jag inte vill det, för att de enda jag vill är att vara lycklig. Inte bara testa nya fjortis saker och ha kul å vara bad asses. Jag sitter hellre ensam och målar på julafton än att umgås med släkten. Jag ligger på morgonen och fantiserar hur det kommer gå till när jag får veta att jag får vara med pekka igen. Men hade kunna skriva hela natten om hur underbar pekka är men börjar bli trött och har ont i huvudet så.


åsså bara en sak till som jag verkligen, verkligen uppskattar! En tjej på mim skola hade läst mim blogg och skrev till mig. Det betyder så jävla mycket när någon bara visar att den bryr sig. Tusen tack?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maja eriksson - 12 januari 2015 22:46

Ja.. Det var länge sen jag skrev något.. Vet inte vars jag ska börja ens. Redan skrivit att Joakim gjorde slut men det är glömt nu. Jag har ett nytt nyårslöfte och det är att våga mera. Tex så har jag skaffat vine bara för att lägga ut videos då jag ...

Av maja eriksson - 13 december 2014 15:26

Idag har jag bara sovit hela dagen. Ska snart ut å vara med frans och sen frida lite senare vara med frida. Jag kan inte säga att jag hatar joakim. Jag älskar honom fortfarande och det som smärtar mest är att jag vet att han älskar mig med. Det var b...

Av maja eriksson - 12 december 2014 00:38

Ja, japp å yes. Ni ser vad som står där. Nu kanske ni tänker att jag var så dum att jag föll för honom och allt jag gjorde för honom men jag kan bara säga att jag gjorde det för att jag var kär. Jag var kär som fan. Jag ville ha honom sååååå sjukt my...

Av maja eriksson - 8 december 2014 22:13

Jag ligger som vanligt i sängen och skriver. Är arg och har jätte ont i huvudet. I helgen fick vi aldrig fara till Lycksele. Det var felbokat och nu måste vi vänta 2 veckor innan vi kan fara dit.. jag som längtade så... men då har jag ju mer att läng...

Av maja eriksson - 1 december 2014 22:49

Sista månaden de här året. Kommer inte ihåg mitt nyårslöfte men är nästan helt säker på att jag inte höll de eller lyckades alls. Längtar otroligt mycket tills på lördag. Kan knappt vänta ju. Få bada, basta och äta gott:P sen så kanske det händer att...

Presentation


choklad älskande tjej på 13 bast som gillar att ha kul ;P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards